Homérosz,Toldi,Csontváry a NAPÚTon, Minósz/Mithrász, 3500 éves szupernaptár

“Krónikákat, történelmet lehet hamisítani, de a Nap járását az égen nem!” Iliász a napúton? Odüsszeia, mint vízöntő-paradoxon tanulmány? Kitatált-e a Képes Kor-nika? Bronzkori szupernaptár?Nap-Hold-Vénusz:Toldi trio, MINÓSZ Kréta és MITHRÁSZ kultusz.

2014. október 29.

Módosítás: 2016. Január 1.

Előzmény: http://www.naput.hupont.hu/74/mithrasz-bika-koponyeg

Dobos Csanád

Mithrász és a

a nagyszentmiklósi aranykincsek „égberagadási” jelenetei

nagyszetn_egberagadas.pngNagyszentmiklósi aranykincs 2. és 7. számú korsóinak “égberagadási” jelenetei.

Az elsőn egy áldott állapotban lévő nőt ragad a magasba a Turul madár, míg a második korsón egy férfit. Mennyire azonos, de mennyire különböző is a két korsó ábrázolása. Biztosan csak az égberagadást ábrázolja az első korsó, vagy esetleg Emese fogantatását is? Véleményem szerint mindkettőt egyszerre – ez a képírás, a képi ábrázolás lényege! Míg a másodikon már tényleg a Fehérlófia jelenet látható. De nézzük meg jobban az apró különbségeket, mennyire is eltérőek a részletek:

0000000_reklam_0000_honlapra_3.pngAz égberagadott férfi tálból eteti, itatja a griff madarat. A másik kezéből kinövő zöld növény joggal emlékeztethet minket Mithrász fáklyájára! Arra a fáklyára, mely a Mithrász születésénél annyira fontos jelkép volt. 

A nő kezéből viszont teljesen másfajta növény nő ki, melynek formája nagyon hasonlít a másik Mithrász ábrázolás, a bikaküzdelem bika farkára, aminek a fontos szimbolikájáról már többször volt szó. (A kalász duplázódása ne tévesszen meg minket. Hasonló virágforma nő ki a szív formából is a körábrázoláson kívül is.) A bika farokra (a korábbi Mithrász elemzésekben) pár megállapítást tettünk már. A búzakalász formája áttételesen a Szűz jegyhez is kapcsolódik. És itt újra visszaérkezünk az Emese álmához, mely a szeplőtlen fogantatással is kapcsolatba hozható. Szeplőtlen- azaz SZŰZI fogantatás!

A másik fontos különbség a griff karmaira vonatkozik. Mennyire másképp tartják a férfit, mint a nőt. Míg a férfi testnél a térdet és a derekát érinti, addig a nőnél egyértelműen belenyúl a női test intim részeibe! Ez nem félreértés – ez képírás, ez sexalítás a javából! Ezt minden férfinak illene már az első pillanatban észrevennie.

A nyolc kötetes MAGYAR NÉPRAJZ ezt említi: Az emse – jelentése ’anyasertés’ – nyelvkincsünk legősibb rétegébe, az uráli eredetűek közé tartozik. Azonos a jelentése a szamojédban, a csuvasban és például a jukagir nyelvben. Ebből származik Anonymusnál az Emese név is.

A Napisten karakterű sólyom-héjamadár mintegy reá szállva teherbe ejtette Emesét, hasonlóan ahogy Mithrász “szúrta” meg a bikát, vagy éppen a mithrász sapkás trójai herceg, Troylous Csipkerózsikát. Minden egyes szúrás, döfés alkalmával új élet fakadt akár kiömlő búzaszemek, akár szentéletű utódok hosszú sorában. De további egyezőségeket is könnyű felismerni e szakrális történetekben. Az ősi NAP-HOLD-VÉNUSZ hármasságnak megfelelő Mithrász-Bika-Köpönyeg hármasság Emese történetében is felfedezhető. 

A Nap-Mithrász-TURUL kapcsolat egyértelmű, viszont a Hold-Bika-Disznó-Emese kapcsolatot érdemes pár sorban pontosítani. A Hold- Bika kapcsolatról már Mithrász kapcsán bőven volt szó. De mégis hogy lehet a DISZNÓT és a BIKÁT azonosnak tekinteni? Éppen a csillagászati és asztrológiai megfeleltethetőségük alapján kell azonosnak tekinteni őket! Amit Bikának nevez a nyugati csillagászat és asztrológia, azt a keleti hagyomány disznónak tekinti. Itt nem biológiáról van szó, hanem csillagmítoszi hagyományról. A két állat a csillagászati évkörben ugyanazt a májusi időszakot és ugyanazt a csillagképet jelöli.

De hogyan van jelen a Vénusz bolygó az Emese álmában? A szerelem, sex és a fogantatás formájában! Ahogy a Mithrász bikaküzdelem ábrázolásokon a Szél (Vénusz) megjelenítéséhez a hatalmas, lobogó köpönyeg szolgált eszközül, úgy Emese történetben szintén valami könnyű, lebegő, légies tárgyat érdemes keresni. Olyat, ami betakar és méreténél fogva is meghatározó – ez pedig nem más, mint a sólyom szétterített szárnya. Így az ősi NAP-HOLD-VÉNUSZ hármasság, (mely a Magyar kultúrkörben igazoltan Nap-Hold-SZél hármassággá módosult) egyértelműen felismerhető az Emese álma történetben és ábrázolásban is: NAP Turul – HOLD Bika Emese – Vénusz Szél Szárny hármasság formájában. 

farok-faklya-emese.png

 

KIEGÉSZITÉS  2017. május

 

EMESE(A) Szíriai pártus vallási központ/város

Régóta foglalkoztat egy kérdés: Hogy lehet, hogy egy férfi központú világban egy nő nevére jobban emlékszünk mint a férjére? Ennek súlyos okai vannak, melyek képesek felülírni a férfi szemléletű történetírás érdekeit is. Kevés ilyen nőről tudunk, de ezek a nők nagyon meghatározók a történelemben és ezek okaira érdemes jobban odafigyelni.

Szűz fogantatás szentlélek által ráadásul egy örömhír kíséretében. Ahogy Szűz Máriánál, úgy EMESÉnél is! Máriánál a pártus királyi vér meghatározó a Talmud szerint, és mi a helyzet Emesével? Sajnos mi már nem tudunk róla, de az ortodox görög papi képzés része ez a mai napig is.

EMESA az egyik legősibb keresztény vallási székhely. Szíriában, Damaszkusz közelében található szakrális székhelyet néhány olyan fontos tulajdonsággal rendelkezik, mely megkülönbözteti másoktól. 
„Minden évben szomszédos fejedelmek és uralkodók nagylelkű ajándékokat küldtek az Emesa kultuszának és a Nap templomának tiszteletére és ünneplésére. El-Gebal kultuszának papságát Emesiában egy olyan család tartotta, amelyről feltételezhető, hogy a Sampsiceramus vagy a később Sohaemus pap-király leszármazottja, vagy a papi király vagy a dinasztia egy másik tagja. Az El-Gebal kultuszában szolgáló pap az Emese Pap ruhája nagyon hasonlított egy parthus papi viselethez. Egy emesáni pap hosszú ujjú, aranybőrű lila tunikát viselt a lábánál, arany és lila nadrág és egy diadém a fején.”  - https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_family_of_Emesa 

 

 

Hozzászólások:

Domján Zsuzsi (facebook) Megütött az első sorod. Nem tudom. A mai világ valóban férfiközpontúnak tűnik, de az a kor, amit említesz, nagyon is nőközpontú volt. Az uralkodók is azért voltak férfiak, mert alapvetően a szűzanya volt uralkodó, a férfi, mint kiegészítő párja uralkodott. Egy nő nem is lehetett volna. De a nő képes csak férfit szülni a világra, ezért, ha uralkodó család, nemzetség indul útjára, ott a nő, mint indító, nagy hangsúlyt, emlékezetet kap, hiszen maga boldogasszony nyilvánul meg akkor. 

 

Folytatás:

http://www.naput.hupont.hu/84 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 314
Tegnapi: 736
Heti: 1 050
Havi: 4 812
Össz.: 1 418 867

Látogatottság növelés
Oldal: Mithrász és az EMESE álma
Homérosz,Toldi,Csontváry a NAPÚTon, Minósz/Mithrász, 3500 éves szupernaptár - © 2008 - 2024 - naput.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »